fredag 28 oktober 2011

Grisjakt



I dag var jag bjuden på kombinerad älg och grisjakt. Älg var det dåligt med,endast ett upptag som drog i väg. Men hundarna som var med är nog mest ute efter gris. I första såten fick jag ett vägpass,men jag visste att det är ett bra drag i detta pass så det skulle bli roligt. Efter ett tag så hörde jag skall inte långt i från mig, det brakar till och över denna väg far en svart skugga med 2st hundar efter. Det är inte lätt att hinna se om det är skjutbart eller ej, men jag vågade inte skjuta med risk att ta fel. Är till 99% säker att det var en galt. Men det tog inte länge innan det kom nya hundar med gris. Nästa som kom var en fin grillgris, ingen tvekan att det inte skulle bli fel. I morgon ska vi försöka på älg här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar