söndag 13 februari 2011

Man skall inte ge upp

Efter gårdagens jakt när jag gick i drevet hela dagen så tänkte jag att det blir en vilodag i dag. Men jag fick ett sms i morse att jag skulle bli hämtad och utsatt i pass om jag bara åkte med. På med kläder inget kaffe,dåligt batteri i radion. Efter 15minuter så kom denna räv och trodde att den skulle gå obemärkt förbi men jag var på min vakt och det gick bra.


Som jag skrev i går så hade det gått gris i våra spår. Jag tyckte att vi skulle gå om detta område nu. Och så gjorde vi, jag tog hand om drevet och ställde ut så att det skulle bli så bra som möjligt. Drevet hade bara gått 200m när min drev granne går på en gris som verkar skadad. Jag tar mig ut ur skogen och får min lilla vän ditkörd. Efter ca 700m kom jag i kapp och kunde skjuta denna gylta. Helt otroligt att en gris som bara kan gå på frambenen kan förflytta sig så fort. Men det gick ju inte bara i öppen skog,det var rätt tätt i dess färdväg så det var inte bara att gå på. Och vi är fortfarande frågande av vad skadan är.Efter slakt så kan vi inte se några skador. Kan hon ha fläkt sig på någon isfläck?

2 kommentarer: