fredag 26 november 2010

Lite trött

Veckan började med att jag åkte till Linköping, även fastän det var snö i antågande. Rapporterna hemifrån sa att mina kollegor plogade snö dag och natt sedan i söndags och började bli slitna. Så, torsdag morgon styrde vi kosan hemåt för att dra vår del av lasset. Många rapporter om avåkningar men dåligt med bilder. Här är dock spåren efter en avåkning som gick bra. Det kunde gått värre...
Detta var roligt att se. En flock med rapphöns vid Herrebrona när jag åkte fram till Lekåsa för att börja min plogsväng. Det var längesedan jag såg rapphöns på våra marker. Detta är nog resultatet av att vi har en entusiast som sätter ut fåglar på våra marker för hundträning. Skoj! Efter att jag plogat hela natten och rörmokaren varit här hela dagen så unna jag mig 2 timmars vila,men jag är lika trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar