torsdag 14 oktober 2010

Premiär i Lekåsa

I dag skulle det bli hundjakt här,men först skulle broder och Tomas vara med och se om dom fick en kalv på Hede.Jag själv gick ut och satte mig på morgonpass för att tiden skulle gå.När jag var nästan framme vid tornet så fick jag se att det gick en älg och betade. Det visade sig att det var även ko med kalv som var med.Men det syntes att dom visste om mig före jag såg dom.Synd att det var så skumt att jag kunde inte se taggantal innan dom sakta försvann.Vid 11-tiden kom så Peter och Tomas,vi bestämde att vi provar Bolmossen först.Och kan man tänka sig,det var inga älgar där. Så många kort jag har på olika djur så trodde jag på detta,men vad fel man kan ha.Efter lite korvgrillning och kaffe så åkte vi till Västorp och provade.Tänk vad man kan ha fel,jag trodde inte det skulle finnas någon mer älg där.Efter att sett dom 3 älgarna gå ur marken på morgonen.Men det tog inte länge innan upptaget kom,ko med kalv kom förbi mig.Men vinden var stark så dom drog förbi.Jag försökte att filma dom men skulle ju även ha koll på eventuella andra djur.För Wilma kom inte efter dessa djur,hon drog ut över en stor åker och börja att skalla i en annan skog.Finns en del som påstår att jag skulle missat en älg,men det tror inte jag.Men jag får väl erkänna att när jag var ute och tittade i kväll så gick det en grann tjur tillbaks över åkern. Får hoppas det lyckas nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar