måndag 26 april 2010

Bol - Calais tur o retur

Nu har jag kommit hem från vår "evakueringsresa" till Calais. Ena dottern skulle flugit hem från England i måndags men vulkan askan ändrade planerna. Frugan och jag tog en hastig bilsemester till Calais istället, för att möta upp båda döttrarna och ta med den ena hem. Vilken tur att jag införskaffade GPS:en så att "Frida" visade vägen!
Kort visit i Calais. Fick iallafall Eglais Notre Dame på bild.

280 mil tur och retur krävde några övernattningar. Sista nattens hotellutsikt var denna. Ganska ok tycker jag. Strax norr om Lübeck hittade vi ett drömställe som var värt varenda euro, tyckte iallafall frugan....
Som ni förstår gjorde vi också en shoppingrunda i Tyskland. Och det tycker jag var värt varenda euro...


3 kommentarer:

  1. Ja det var ju tur med GPSen att den fungera och tog er hem

    SvaraRadera
  2. Alla har vi olika sätt att se på pengars värde, själv är jag på din sida!

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra att det inte är bara jag som ser det så.

    SvaraRadera