söndag 1 november 2009

Ståndskall för buck


I dag föll allt på plats ko med två kalvar var inne på mossen i morse när kvista bon släppte sin gråhund buck.Jag såg en mule efter tio minuter i passet älg sa jag till om,men visste inte vad. Sa till dan att han skulle försöka få buck åt mitt håll. Tog inte länge innan han kom,innan hade dom rest sig upp ko med kalvar. Sen var det roligt,älgarna gick bort och fram till passen men ingen kom åt att skjuta.Men efter 2 timmar gick dom på Tomas A. Grattis till kalven Tomas och tack till Dan och Buck för ett skåde spel som jag sent ska glömma.

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland går allt enligt skolboken...

    SvaraRadera
  2. Det var inte skolboken,jag vet inte vad det heter.Men att se dom så många gånger har jag aldrig varit med om.Kul med andra ord.

    SvaraRadera